Kerstconcert 2019

Zondag 15 december 2019 heeft het ‘Reusels Gemengd Koor’ weer haar traditionele kerstconcert in de kerk van O.L.V. Ten Hemelopneming te Reusel uitgevoerd.

De uitvoering begon met samenzang, waarbij het alom bekende kerstlied  “Wij komen tezamen”  gezongen werd. Daarna vervolgde Tom Vos met een kort pianospel; waarna het koor: “Fantasia on Christmas Carols” van R. Vaughan Williams ten gehore bracht.  Als interludium bespeelde daarna Sjak Smulders het kerkorgel. En tenslotte voerde het koor uit: “Gloria in D (RV 589)” van Antonio Vivaldi.

Als solisten bij dit concert traden op: Nancy Verschuuren, sopraan; Lucia van Vugt, alt; en Leon van Wersch, bariton.

De muzikale begeleiding werd deze keer verzorgd door een strijkkwartet bestaande uit: Gyda Stephensen, viool 1; Marta Lopez Vega, viool 2; Mirjam Verbist-van Hemert, altviool; en Herman Cnop, cello. De organist Sjak Smulders begeleidde het koor op het kerkorgel.

De algehele muzikale leiding van dit concert was in handen van de dirigent Tom Vos.