Passieconcert 2022

Palmzondag 2022 in Reusel

Op zondag 10 april aanstaande verzorgde het Reusels Gemengd Koor, na een langdurige periode van noodgedwongen stilstand vanwege de Covid pandemie,  weer een passieconcert in de kerk van O.L.V. Ten Hemelopneming.

Het concert ging van start met de uitvoering door het Reusels Gemengd Koor (RGK), onder begeleiding van het aanwezige gelegenheidsorkest en met de sopraan Kasué Goto: Van Felix Mendelssohn Bartholdy ‘Hör mein Bitten’, gevolgd door een interludium vertolkt door het professionele orkest. Uitgevoerd werd: “Sospiri” van Edward Elgar; een prachtig muziekstuk voor o.a. strijkorkest, harp en orgel. Daarna vervolgde het RGK tenslotte zeer gepast in deze een week vóór Pasen maar ook vanwege het jaar van César Franck dat dit jaar wordt gevierd met:  “Die Sieben Worte Jesu am Kreuz”. Behalve van koor en orkest en de bijzondere sfeer hierbij, kon de drukbezette kerk ook hier weer opnieuw genieten van de sopraan Kazué Goto en verder van de tenor Erik Bomers en de bas Noël Casteleyn.

De muzikale begeleiding was toevertrouwd aan een strijkorkest bestaande uit: Leontien Akkerman, 1e viool; Kim Roosendaal, altviool; Isis Windhorst, 2e viool en Marthe Kalkhoven, cello. Verder neemt aan deze samenstelling ook deel Tamara Baar met harp. De blazers en overige muzikanten waren: Tobias van Dongen, hoorn; Francisco Morgado Costa, fagot; Fenneken Tigchelaar en Catarina Santos, fluit; Paulien te Winkel, hobo; Sarah Verbist, Contrabas en Michiel Mollen, pauken. Op het kistorgel speelt Sjak Smulders.De muzikale leiding van dit concert was in vertrouwde handen bij de dirigent: Tom Vos.