Concertreeks “Reusels Gemengd Koor”

Zaterdag 16 juni 2018 ging in de Reuselse kerk een concertreeks van start in verband met de viering van het 90-jarige jubileum van het REUSELS GEMENGD KOOR. Gedurende de vastgestelde periode van juni 2018 t/m april 2019 werd door deze jubilerende vereniging een drietal bijzondere concerten ten gehore gebracht. Dit eerste concert werd uitgevoerd in samenwerking met het ‘Gemengd Koor St. Caecilia’ uit Berkel – Enschot, dat dit jaar haar 50-jarige jubileum vierde en waarmee het ‘Reusels Gemengd Koor’ (RGK) al vaker samenwerkte.

Alle concerten in deze reeks dienen echter een bijkomstig speciaal doel. Namelijk nieuwe aanwas in leden te verwerven voor het RGK, zo mogelijk van een jongere generatie. Gezien de huidige gemiddelde leeftijd van de koorleden is dit volgens het bestuur broodnodig voor het behoud van dit prachtige koor in de nabije toekomst op weg naar het 100-jarige jubileum. Het zou toch jammer zijn als op termijn een voor Reusel en onze Kempen een dergelijk unieke vereniging als het RGK niet meer levensvatbaar zou blijken wegens de bereikte leeftijd. Versterking voor het koor is gewenst in alle categorieën t.w. Sopranen, Tenoren, Alten en Bassen. Indien U belangstelling heeft, of door het bezoeken aan (een van) deze concerten enthousiast bent geraakt en graag mee zou willen zingen, dan bent U van harte uitgenodigd om te reageren via het e-mailadres van het koor. In principe accepteren wij leden uit de gehele Kempenstreek. Om mee te doen in het koor is het zeker niet noodzakelijk dat U muzieknoten kunt lezen. De repetities zijn op de maandagavond vanaf 20.00 uur tot 22.15 uur in ‘CC de Kei’ te Reusel.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *