Diamanten Jubieum

(Jubilarissen 2016)

Rien Mommersteeg 60 jaar lid van het RGK

Rien Mommersteeg

Tijdens de ledenvergadering 18 april 2016 werden o.a. onze jubilarissen van dat jaar in de bloemetjes gezet. Gehuldigd werden Mieke Bayens, Willy Schippers, Corrie van Gisbergen, Nelly Lavrijssen, Els de Hair en Rien Mommerstteeg. Speciale aandacht was er voor Rien omdat in zijn geval het een 60-jarig koorjubileum betrof. Naast een gedenkspeld en een bronzen beeldje werd hem nog een speciale viering met de uitvoering van de Krönungsmesse van Mozart toegezegd met solisten en orkest.Rien was hiervan duidelijk onder de indruk.

Omdat het Gemengd koor “Sint Caecilia”, een bevriend koor uit Berkel-Enschot dat ook onder leiding staat van onze zeer gewaardeerde dirigent, ook plannen had om de “Krônungsmesse” uit te voeren konden we gebruik maken van elkaars capaciteiten. Bovendien wilden we extern nog extra gastzangers hiervoor ronselen, wat boven verwachting goed lukte. Er waren 15 externe gastzangers en een vijftal professionele solisten. Het strijk- en blaasorkest telde zo’n 25 personen. De generale repetities werden gehouden zowel in Reusel in “CC de Kei” alsook in de “Caeciliakerk” te Berkel-Enschot. De dirigent was zeer tevreden.

Op zaterdag 12 november werd de “Krônungsmesse” speciaal voor Rien en zijn genodigden uitgevoerd. We reisden hiervoor naar het buitenland, net over de grens bij Reusel, naar de schone plaats Arendonk, waar we in de “Sint Jozefkerk” op de “Voorheide” van harte welkom waren. Deze kerk bleek zeer geschikt voor deze uitvoering: De “Jozefkerk” had een grote ruimte voor koor en orkest en het was er heerlijk warm. De uitvoering kwam er volledig tot zijn recht. De volle kerk puilde uit en het was een feest zoveel mensen zo enthousiast te zien!

Na de Eucharistieviering werden alle zangers en muzikanten door Rien nog uitgenodigd in de “Postelboershof” in Arendonk voor een bakje koffie met iets lekkers erbij. Er werd hier nog lange tijd nagenoten van deze geweldige euforie.

Uit: DE NIEUWSBRIEF