De dirigent

RGK koordirigent:

De dirigent Tom Vos (1992) studeerde al vanaf jonge leeftijd piano bij Suzanne Spanjaard en later compositie bij John Pickard, Martin Kiszko en William Goodchild aan de University of Bristol in het Verenigd Koninkrijk. Daarna studeerde hij orkestdirectie bij Arjan Tien en Federico Santi aan het Conservatorium van Maastricht. Momenteel combineert hij werk en het afmaken van deze studie. Tom hoopt in 2024 af te studeren voor koor- en orkestdirigent.

Sinds januari 2019 is Tom de vaste dirigent van het ‘Reusels Gemengd Koor’, waar hij met veel enthousiasme en ambitie het koor begeleidt naar ieder jaar weer prachtige concerten. Met zijn duidelijke en ook lichtvoetige leiding heeft hij de harten van de koorleden gestolen en maakt hij de repetities tot een belangrijk moment in de week voor hen. Highlights van de afgelopen jaren bevatten  o.a. het ‘Oratorio de Noël’van Camille Saint Saëns, het ‘Requiem in D minor’ van Gabriël Fauré, ‘Die Sieben Worte’ van César Franck en het ‘Gloria in D’ van Antonio Vivaldi. Tom vindt het fijn dat hij bij dit koor het repertoire kan uitvoeren dat het dichtst bij zijn muzikale hart ligt.

Het ‘Reusels Gemengd Koor’ is momenteel al bezig met het instuderen van een speciaal voorjaarsconcert. Voor dit concert wordt o.a. een 21-koppig strijk- en blazersensemble samengesteld en een drietal solisten aan toegevoegd (planning 26 mei 2024). Bij de uitvoering van dit concert zal te zijner tijd een jury van het Conservatorium te Maastricht aanwezig zijn ter beoordeling van het geheel. De uitslag van deze jurering gaat meetellen voor het afstudeerproject van Tom.

Wij wensen hem daarbij alle succes toe..!