Kerstconcert 23 dec.2018 te Reusel

Op zondag 23 december 2018 om 14.30 uur verzorgde het ‘Reusels Gemengd Koor’ haar traditionele kerstconcert in de kerk van Reusel.

De uitvoering begon zoals te doen gebruikelijk met volkszang, waarbij het alom bekende kerstlied: “Wij komen tezamen” gezongen werd. Hierna vervolgde het koor met de ‘Gloria’ uit ‘Missa in Tempore Belli’, ook wel genaamd  “De Paukenmesse” van Franz Joseph Hayd’n; waarna vervolgens een bekende klassieker van Hector Berlioz: “L’adieu des bergers à la Sainte Famille” werd uitgevoerd.

Ter afwisseling van de gezangen vervolgde Fenneken Tigchelaar (fluit) het concert met een drietal prachtige instrumentale werken: ‘Madrigal’ van Philippe Gaubert; ‘5 Pezzi Facili’ van Nino Rota en ‘Yo  bajo del monte’ een oud Portugees kerstlied.

Tenslotte bracht het koor de Christmas Musical LOVE TRANSCENDING van John W. Peterson ten gehore. Dit is een zeer goed in het gehoor klinkend koorwerk waarvan algemeen met volle teugen van wordt genoten!

De muzikale leiding van dit concert lag deze keer in handen van Ton van Houtert, terwijl de muzikale begeleiding was toevertrouwd aan Maurice Alessi, orgel/piano. Als gast/solist trad op Joop Hendrickx (Bas, Bariton).